5 mituri despre ouă

ouaCa orice aliment, sale oul a n?scut fel de fel de mituri. De fapt, thumb chiar se num?r? printre alimentele cu cele mai multe mituri. Iat? câteva dintre ele.

1. Ou?le maro nu sunt diferite de cele albe, în ciuda mitului c? cele maro ar fi mai bogate în nutrimente decât cele albe.

Singura diferen?? între ou?le maro ?i cele albe este culoarea cojii, diferen?? care este dat? de rasa g?inii care l-a f?cut. În general, g?inile cu pene închise la culoare fac ou? maro, în timp ce cele albe le fac albe. În unele cazuri ou?le maro au coaja ceva mai tare decât cele albe.

2. G?inile care stau în aer liber fac ou? mai bune. Acesta este un alt mit. Mult? lume se bucur? dac? vede, pe ambalajul produselor, inscrip?ia “de la g?ini crescute în aer liber”.

Practic, aceasta nu înseamn? nimic, pentru c? nu garanteaz? c? p?s?rile sunt crescute în totalitate în aer liber. Cresc?toriile de p?s?ri au întotdeauna ad?posturi, iar acestea nu au fost construite degeaba. Ou?le g?inilor crescute industrial, indiferent dac? au stat sau nu în aer liber, sunt mai slabe calitativ fa?? de ou?le f?cute de g?inile din curtea bunicii.

Deci informa?ia „crescut în aer liber” poate fi, în cel mai bun caz, doar un truc care s?-?i scoat? mai mul?i bani din buzunar, f?r? nici un avantaj în plus.

3. Ou?le organice sunt mai s?n?toase. Aceast? afirma?ie poate fi adev?rat?, dar depinde de dieta g?inilor. Ou?le organice provin de la g?ini care sunt hr?nite sut? la sut? cu alimente organice.

Studiile arat? c? ou?le g?inilor care au fost hr?nite cu iarb? ?i insecte au mai mult? vitamin? E, A ?i D, dar ?i un nivel mai mare de gr?simi saturate ?i colesterol.

4. Praful de ou? este f?cut din ou?. Acesta este un mit. Fere?te-te de praful de ou? sau de produsele care con?in praf de ou?.

Acest produs este f?cut cu  stabilizatori, vitamine, caroten ?i câteodat? chiar mirodenii, dar ?i acelea artificiale. În plus, praful de ou? cost? de dou? ori mai mult decât ou?le reale. Deci niciun motiv s?-l folose?ti. Ba chiar din contr?.

5. Oul este un aliment complet. Acesta este un adev?r ?i înc? unul valoros. Oul este un aliment complet util în toate dietele indiferent dac? respec?i sau nu o cur? de sl?bire.

În plus, jum?tate din caloriile dintr-un ou sunt calorii negative, adic? calorii pe care organismul le consum? pentru a digera ?i asimila oul.

Dac? consumi în medie 4-6 ou? pe s?pt?mân? este perfect. Gr?simile din ou nu duc la cre?terea colesterolului ?i nici nu fac r?u „la ficat”, a?a cum zicea bunica. Chiar din contr?. Oul are aminoacizi esen?iali care sus?in activitatea ficatului.

Sursa

 

Comentarii

comentarii