Aeroportul din Iași se modernizează!

Aeroportul îşi va schimba faţa în următorii cinci ani. Preşedintele Con­siliului Judeţean, Maricel Popa, a anunţat  demararea celei de-a doua etape a proiectului de dezvoltare a aerogării ieşene. „Aeroporturile Bacău şi Suceava au fost în reparaţii. Ne aşteaptă o creştere modestă. Pentru a fi interesanţi, trebuie să oferim facilităţi suplimentare“, spune Maricel Popa.

Plenul CJ va lua în discuţie as­tăzi scoaterea la licitaţie spre concesiune a unei suprafeţe de 15.500 mp de teren în incinta Aeroportului. Suprafaţa a fost solicitată de firma Aerostar SA Bacău, pentru construirea unei de mentenanţă pentru avioane din familiile Boeing 737 şi Airbus 320, folosite cu predilecţie de companiile aeriene care operează la Iaşi. In­vestiţia, estimată la 10 milioane de euro, ar urma să asigure cel puţin 100 de noi locuri de muncă.

„Anul trecut, numă­rul de pasageri care au tranzitat Aeroportul a fost în creştere puternică faţă de 2015, dar trebuie să luăm în calcul faptul că aeroporturile din Bacău şi Suceava au fost în reparaţii. Ne aşteaptă o creştere mai modestă. Pentru a rămâne interesanţi, trebuie să începem să oferim facilităţi suplimentare pasagerilor şi firmelor care operează pe Aeroport“, a declarat Popa.

Preşedintele CJ a precizat ieri că, în afară de Aerostar, s-a arătat interesată de un proiect similar şi o altă companie. Şi o altă firmă, nenominalizată de Popa, ar fi interesată de reabilitarea vechii piste a Aeroportului. Aceasta ar urma să fie utilizată de avioane de mici dimensiuni, ca şi pentru efectuarea de teste auto.

„Nu putem spune care este firma interesată, câtă vreme deocamdată este vorba doar de o declaraţie de intenţii. Este însă vorba de o socie­tate producătoare de componente auto, care are nevoie de pistă pentru a efectua testele necesare. Ar folosi pista 2-3 ore pe zi, fără a interfera cu activitatea aeronautică“, a precizat Popa.

Pe ordinea de zi a şedinţei de azi a CJ se află şi trecerea în administrarea Aeroportului a sediului fostei Aviaţii Utilitare şi a terenului aferent acestuia. Aici ar urma să fie mutate birourile administrative ale aerogării, iar clă­direa actualului terminal T1 să fie utilizată pentru procesarea pasagerilor, ca şi pentru amenajarea de birouri destinate companiilor aeriene.

Tot la Avi­aţia Utilitară vor fi amenajate provizoriu şi birourile viitoarei zone cargo, de procesare a mărfurilor. Sediul definitiv al acesteia ar urma să fie construit dincolo de pistă, spre Aroneanu.

Actualele terminale ale Aeroportului vor fi unificate într-o singură clădire, proiect anunţat încă din octombrie 2015, după darea în folosinţă a terminalului T3. În faţa noului terminal se va înfiinţa o autogară destinată microbuzelor care aduc pasageri la Aeroport.

„În ansamblu, este vorba de o sistematizare a zonei, în paralel cu extinderea Aeroportului. Aceasta s-a făcut până acum haotic, iar noi vrem să-i dăm un aspect unitar. Vom separa clar zona comercială de cea aeroportuară. În curând vom demara şi proiectul de amenajare a unei noi căi de acces spre Aeroport, dinspre lacul Veneţia, pentru a descongestiona actualul drum“, a spus preşedintele CJ.

Comentarii

comentarii