Alimentele ce mentin tineretea barbatilor

La intrebarea “Ce mancam azi?”, barbatii ar trebui sa primeasca mai des raspunsuri de genul somon, cartofi dulci, ton, spanac, morcovi si prune uscate. Si asta pentru ca toate aceste alimente ii tin tineri, preintampinand o serie intrega de boli.

Fara a avea pretentia ca lista alimentelor extrem de sanatoase pentru barbati se incheie dupa nominalizarea celor de mai sus, pe baza studiilor recente, revista Men’s Health a realizat un clasament al celor mai indicate alimente pentru barbati, care, consumate constant, pot sterge ani de pe fata, in timp ce tin colesterolul la valori normale si cancerul la distanta.

Migdale

Aceasta gustare datatoare de energie coboara valoarea colesterolului, fiind excelenta si pentru diabetici, pentru ca micsoreaza nivelul zaharului din sange. Bogate in amino-acizi, migdalele cresc nivelul de testosteron, incurajand dezvoltarea muschilor.

Migdalele contin din plin Vitamine E, care protejeaza pielea de efectul nociv al razelor de soare, dupa cum a aratat un studiu in cadrul caruia voluntarii care au consumat 14 miligrame de Vitamine E, sub forma a 20 de migdale pe zi, fiind apoi expusi la soare, au avut mai putin de suferit de pe urma acestuia fata de cei care nu au avut parte de aceeasi tratatie.

Si pentru ca Vitamina E este un antioxidant, tine si arterele sanatoase. Carenta de Vitamina E este asociata cu slabe performante ale memoriei si declinul cognitiv.

Seminte de in

Bogate in proteine si fibre, acestea vin cu o sumedenie de acizi grasi omega 3, care fac petele sa dispara de pe ten. Iar fierul continut face ca ridurile fine de pe chip sa dispara. Un studiu publicat de Jurnalul Britanic de Nutritie a aratat ca participantii la un studiu care au consumat zilnic, timp de 6 saptamani, jumatate de lingurita de omega 3 au avut vizibil mai putine iritatii si roseata si o piele mai bine hidratata dupa acest “tratament”.

Semintele de in reprezinta un tratament excelent si pentru scaderea colesterolului, daca se consuma 20 de grame pe zi. Rezultatele sunt notabile dupa 60 de zile. Pot fi presarate peste iaurt sau salate.

Rosii

Doua lucruri merita stiute despre rosii: cu cat mai colorate, cu atat mai mult licopen contin, iar cele procesate sunt la fel de bune ca si cele proaspete, pentru ca fac ca licopenul sa fie mai usor absorbit de organism. Studiile au aratat ca o dieta bogata in licopen micsoreaza riscul de cancer al vezicii, plamanilor, prostatei si stomacului, reducand si riscul de boli ale arterelor.

In plus, sterg raul facut de razele ultraviolete la nivelul pielii.

Cartofi dulci

Acestia sunt unele dintre cele mai sanatoase alimente. Pe langa faptul ca anuleaza efectele secundare ale fumatului indirect, cartofii dulci previn diabetul si Alzheimerul, precum si Parkinsonul, bolile de ficat, cancerul, atacul de cord si pe cel cerebral, fara ca lista sa se incheie aici.

In plus, contin din plin Vitamina C, care netezeste ridurile, stimuland productia de colagen. Un studiu recent publicat in American Journal of Clinical Nutrition a aratat ca voluntarii care au consumat cate 4 miligrame de Vitamina C (jumatate de cartof dulce) zilnic, timp de trei ani, au facut mai putine riduri, cu circa 11%.

Spanac

Nu doar ca ajuta muschii, asa cum stim cu totii, insa spanacul este prin excelenta leguma barbatilor. Excelent pentru inima, spanacul contine o multitudine de minerale esentiale, printre care potasiu si magneziu, fiind una dintre cele mai bune surse de luteina, un antioxidant care previne blocarea arterelor.

Vitaminele si nutrientii pe care ii contine contribuie la densitatea oaselor, ataca celulele canceroase, in caz de cancer al prostatei, reduce riscul formarii tumorilor la nivelul pielii, lupta cu cancerul de colon si face ca sangele sa irige mai bine organul sexual.

Rozmarin

Contine un tip de acid despre care s-a aratat ca reduce riscul de atac cerebral, la soareci, cu 40%, dupa cum arata o cercetare publicata in Journal of Neurochemistry. Acelasi acid previne instalarea unor boli degenerative, precum Alzheimerul, si tine creierul tanar, la batranete.

Somon

O portie care insumeaza cu putin peste 100 de grame de somon (salbatic) contine indeajuns de multi acizi grasi omega 3 pentru a ajuta neuronii sa comunice mai bine unul cu altul. 35% din creier consta in acizi grasi de acest tip, insa rezervele pot scadea odata cu trecerea anilor, de aceea ele trebuie refacute.

De ce este important ca somonul sa fie salbatic si nu crescut in ferme? Pentru ca cel din urma este hranit cu soia, avand astfel la fel de multi acizi grasi omega 6, de tip inflamator, ca si un cheeseburger. Doua portii de somon salbatic pe saptamana ar trebui sa fie suficient.

Ton

Acesta are un secret, seleniul, care ajuta la pastrarea elastinei, o proteina care ajuta pielea sa ramana catifetala si in cea mai buna forma. Acelasi antioxidant o apara de efectele soarelui, facand ca radicalii liberi sa nu mai atace celulele.

Tonul este si o excelenta sursa de proteine, nu contine grasimi de tipul trans, iar o portie de pana in 100 de grame contine 11 mg de niacina, benefica inimii, despre care s-a aratat ca ajuta la coborarea colesterolului si ajuta organismul sa proceseze mai bine grasimile. Dupa cum au aratat cercetatorii de la Universitatea Rochester, niacina mareste valoarea colesterolului bun si o micsoreaza pe cea a trigliceridelor.

Morcovi

Acesta minune de leguma este excelenta pentru ochi, dar si pentru piele. Morcovul previne aparitia acneei, a punctelor negre si a altor eruptii pe piele, gratie Vitaminei A, ce previne producerea de celule in exces. Asta inseamna mai putinme celule moarte care sa se combine cu sebumul si sa infunde porii.

Tot morcovul contine carotenoide, compusi care previn si lupta cu o serie de cancere, dar care reduc si severitatea atacurilor de astm si artrita reumnatoida.

Prune uscate

Bogate in cuprui si bor, acestea previn osteoporoza. In plus, contin si un tip de fibra care face ca tractul digestiv sa fie mai acid, ceea ce faciliteaza absorbtia calciului

Sursa

Comentarii

comentarii