Ce alimente iti taie pofta de mancare si care ti-o maresc

Cui nu i s-a intamplat sa se ridice de la masa si inca sa simta ca inca ii mai este foame? Acest lucru se petrece mai ales in cadrul curelor de slabit, ailment unde marimea portiilor esta restrictionata, la fel ca varietatea alimentelor.
Iata ce alimente iti vor crea o senzatie de satietate si te vor ajuta sa rezisti mai mult intre mese, potrivit Glamour:

Ouale: pentru doar 70 de calorii, un ou iti ofera 6 grame de proteine, dupa cum declara nutritionistul Shelley McGuire. Un studiu arata ca persoanele care mananca oua la micul dejun slabesc mai mult decat restul persoanelor, chiar daca numarul total al caloriilor este acelasi.

Supa: studiile arata ca orice mancare cu multa apa iti ofera satietate. Cand incepi o masa cu supa, pui in functiune semnale cerebrale care iti spun ca ai consumat suficienta hrana, asa ca nu vei mai putea termina cel de-al doilea fel. Pune in supa cat mai mult spanac, telina si alte legume.

Avocado: acest fruct are grasimi mononesaturate care incetinesc ritmul in care se goleste stomacul. In plus, are mult acid folic, potasiu, vitamina E.

Iaurtul: 170 ml de iaurt iti ofera 17 grame de proteina, adica aceeasi cantitate pe care ai primi-o data ai manca 6 felii de carne de curcan.

Fulgii de ovaz: pentru o jumatate de ceasca de fulgi de ovaz, organismul tau primeste 4 grame de fibre si 4-7 grame de proteine. Adaugand lapte sau iaurt, mancarea va deveni si mai sanatoasa, iar cu cateva fructe de padure presarate, va fi delicioasa.

Merele: un mar are, in medie, 80 de calorii, dar poate fi la fel de hranitor ca o masa intreaga, datorita fibrelor si apei pe care le contine.

Fasolea si lintea: consumand aceste alimente, nu vei mai avea deloc aceeasi pofta de mancare, avand carbohidrati complecsi, carora le ia mult sa se descompuna in organism.

Nucile: au combinatia perfecta de fibre, proteine si grasimi, alaturi de alunele de padure, migdalele si fisticul. Nu consuma mai mult de 30 de grame la o gustare, pentru a fi sigura ca nu ingerezi prea multe calorii.

Alimentele care te fac sa iti fie foame mai des sunt:

– biscuitii, cornurile si prajiturile, din cauza zaharului procesat;
– alcoolul, desi nu este aliment, are un impact asupra poftei de mancare, marind-o considerabil;
– cerealele consumate la micul dejun, caci cel mai adesea contin mult zahar procesat si mai nimic din alte grupe nutritive;
– mancarea “de dieta”, spre exemplu hrana congelata, gata cumparata de la supermarket. Aceasta are prea putine calorii si nu contine destule fructe si vegetale.

Sursa

Comentarii

comentarii