Cea mai bună metodă de a scăpa de pofta de mâncare acută

Speciali?tii în nutri?ie sus?in c? este suficient s? te gânde?ti la mesele copioase pe care le-ai servit în trecut pentru a mânca mai pu?in în prezent.

Cheia unei alimenta?ii s?n?toase este concentrarea, online spun cercet?torii de la Institute of Psychology, Health and Society, de la Universitatea Liverpool. Astfel, cu cât uit?m mai des ce am mâncat, cu atât avem tendin?a de a mânca mese mai copioase. Pentru a preveni aceast? situa?ie, speciali?tii recomand? notarea pe hârtie a ceea ce a?i mâncat anterior sau înregistrarea audio a felurilor de mâncare deja consumate, informeaz? Daily Mail.

Bazându-se pe aceste descoperiri, care au fost publicate în American Journal of Clinical Nutrition, companiile de telefonie mobil? au dezvoltat aplica?ii pentru smartphone care, în prezent, se afl? în faza de testare de c?tre persoanele care sufer? de obezitate. Acestea au ca scop analizarea modului în care con?tientizarea consumului poate duce la sc?derea în greutate.

Dac? în timpul mesei ne este distras? aten?ia de alte activit??i, cum ar fi cititul sau ascultarea radioului, nu facem decât s? cre?tem consumul imediat de alimente, din cauza lipsei de concentrare asupra mesei.

„Dac? oamenii fac ?i alte activit??i în timpul mesei, î?i pierd concentrarea asupra a ceea ce m?nânc? ?i nu î?i mai dau seama când se instaleaz? senza?ia de sa?ietate. Unul dintre obiceiurile frecvente din timpul mesei ?i care duce la o cre?tere în greutate este privitul la televizor. A?a c? renun?area la orice activitate suplimentar? în timpul mesei v? poate ajuta s? pierde?i din masa corporal?”, afirm? speciali?tii.

Sursa

Comentarii

comentarii