Cum nu e bine să asociem alimentele

Studiile au demonstrat c? nu toate alimentele sunt compatibile între ele, click datorit? compozi?iei lor în nutrien?i, click proteine, gr?simi, glucide ?i aciditate.

Alimentele ?i asocierea lor prezint? anumite caracteristici de compatibilitate care, dac? nu sunt respectate, determin? în final o digestie lung? ?i dificil?, cu fermenta?ii ?i generare de compu?i toxici, balonare abdominal?, constipa?ie, diaree, arsuri, reflux gastroesofagian, malabsorb?ie, malnutri?ie, maladii diverse acute sau cronice.

Asocierea corect? a alimentelor este o modalitate excelent? de a ne men?ine s?n?tatea. Consumul  proteinelor (carne, pe?te, ou?, brânz?, etc.) al?turi de carbohidra?i (cartofi, paste, cereale, pâine, dulciuri etc.) sau de gr?simi (unt, ?unc?, smântân?, etc.) împiedic? absorb?ia substan?elor nutritive ?i îngreuneaz? digestia.  Pentru a avea o digestie corect? trebuie s? consum?m un singur tip de mâncare concentrat? la o mas?. Spre exemplu, dac? mânc?m la aceea?i mas? brânz? (bogat? în calciu) ?i pâine (bogat? în carbohidra?i), carbohidra?ii nu vor permite organismului s? absoarb? calciul în mod corespunz?tor.

Fructele ?i dulciurile nu se combin? cu restul mânc?rii. Fructele se consum? pe stomacul gol, înainte cu 30 de minute de mas? sau la 2 ore dup? mas?. Iar zah?rul ?i fructoza asociate cu mâncarea pot duce la balonare. De asemenea, este contraindicat s? consum?m ap? în timpul mesei sau dup? mas?. Consumând ap? la mas? dilu?m sucurile gastrice ?i îngreun?m digestia.

A?adar, toate sortimentele de carne se combin? corect cu legume verzi ?i în niciun caz cu lactate, gr?simi sau fructe. Cerealele se combin? perfect cu legumele verzi ?i deloc cu proteine sau gr?simi. 

Sursa

Comentarii

comentarii