Dacia Logan MCV devine Lada Largus

Dacia Logan MCV va fi vânduta în Rusia sub sigla Lada. Noul Lada Largus taie astfel brusc rivalitatea de decenii dintre cele doua marci ale fostului bloc comunist. Acum ceva mai mult de 20 de ani, order pe când Dacia era masina României, remedy iar Lada era mândria industriei sovietice de automobile, patient cele doua marci se aflau într-o concurenta interesanta, fiind doua dintre putinele marci ale blocului est-european care reusisera sa se impuna pe pietele lor de origine. Evident, “concurenta” nu însemna atunci ce reprezinta astazi, cele doua marci fiind protejate de granite, regim si orânduirea economica a vremurilor. Pe atunci, însa, nimeni nu se gândea ca, la sfârsitul anului 2011, vom vedea primul model Lada care, sub sigla marcii rusesti, are o caroserie de… Dacie.

Si totusi, se întâmpla. Dacia Logan MCV devine Lada Largus în Rusia pe filiera Renault, constructorul francez fiind în acelasi timp detinatorul Dacia si AvtoVAZ, producatorii marcii Lada. În aceste conditii, francezii au profitat de fratia indirecta instalata între cele doua marci istorice ale fostului bloc comunist si de faptul ca Dacia nu exista ca marca pe piata ruseasca pentru a scoate in Rusia Loganul MCV sub sigla Lada.
Modelul va fi lansat la Salonul Auto de la Moscova, noul Lada Largus urmând sa fie produs chiar la Togliatti, în uzina detinuta de Lada, dar cu piese trimise pachet de la Mioveni. Mai mult, Lada va utiliza platforma B0 a lui Logan la productia urmatoarelor modele ale marcii, chiar daca ele vor semana sau nu cu cele din gama modelului românesc.

Pe lânga sigla noua si câteva detalii subtile exterioare, principalele diferente dintre Logan MCV si Lada Largus rezida în faptul ca modelul rusesc va fi plasat ceva mai sus pe piata din punctul de vedere al pozitionarii de pret. Astfel, modelul Lada va dispune în standard de elemente precum servodirectie, ABS, închidere centralizata sau volan reglabil pe înaltime si adâncime.

Sursa

Comentarii

comentarii