Legumele cele mai importante pentru organism

Legume ImportanteÎn multe diete apar diverse legume recomandate de toat? lumea, sale pentru efectul lor benefic asupra organismului nostru. Cu toate acestea, ask se întâmpl? ca uneori s? nu fie cunoscute avantajele consumului lor.

Morcovul este leguma cu cel mai mare con?inut de beta-caroten. Un singur morcov î?i poate asigura suficient beta-caroten pentru ca organismul t?u s? poat? produce necesarul zilnic de vitamina A. Vitamina A ajuta pielea, cheap dând tenului o netezime ?i un colorit s?n?tos, ?i este important? pentru rezisten?a organismului împotriva bolilor. Consumul de morcovi ajut? ?i sistemul respirator, iar 75% din studii arat? o reducere semnificativ? a riscului de cancer la persoanele a c?ror diet? este bazat? pe o cantitate mare de morcovi.

Salata verde con?ine mult magneziu ?i se spune despre ea c? are grij? de inima noastr?. În afar? de aceste dou? beneficii, salata este un bun calmant, antidepresiv ?i con?ine ?i acid folic. În frunzele foarte verzi de salat? se g?sesc pân? la 22mg de vitamina C, iar vitaminele din grupa B sunt ?i ele toate în salat?, în afar? de B12 care lipse?te din compozi?ia vegetalelor. Toate aceste vitamine ?i elemente antioxidante din salat? sunt utile în prevenirea îmb?trânirii celulelor, protejeaz? împotriva infec?iilor ?i mic?oreaz? reten?ia de ap? din organism. În plus, mineralele din salat? ajut? ?i rinichii, u?urându-le activitatea.

Sfecla ro?ie este un aliment deosebit de gustos, u?or digerabil ?i foarte nutritiv. Bogat? în vitaminele A, B, C ?i potasiu, fier, calciu, aceasta este indicat? în tratamentul multor afec?iuni ?i este deosebit de eficient? în anemii, nevroze, afec?iuni hepatice sau demineralizare. Cu toate acestea, sfecla ro?ie este contraindicat? în diabet, deoarece are un con?inut mare de zaharuri ?i glutamin?.

Spanacul este o surs? sigur? de fier ?i se recomand? mai ales femeilor, copiilor ?i tinerilor afla?i în perioada de cre?tere. Spanacul con?ine s?ruri minerale, oligoelemente ?i vitamine, este remineralizant, antianemic ?i un calmant deosebit al sistemului cardiac. Este recomandat în anemii, convalescen??, rahitism, astenie fizic?. Consumate crude, în salat?, frunzele de spanac sunt anticancerigene.

Conopida este una dintre legumele care poate face minuni în dietele pentru sl?bit. Cu un con?inut caloric foarte mic, dar oferind o senza?ie de satietate imediat?, conopida este bun? pentru s?n?tate ?i pentru siluet?. Conopida ajut? ?i la detoxifierea organismului, prin enzimele pe care aceasta le con?ine. Mark Twain a spus despre conopid? c? „nu este nimic altceva decât o varz? cu studii superioare”.

Ceapa verde este recunoscut? pentru efectul s?u diuretic ?i depurativ ?i are propriet??i speciale prin care ajut? la cur??area tenului. În plus, este recomandat? persoanelor care sufer? de diabet, dar ?i celor cu disfunc?ii hormonale. În bolile renale, ceapa verde se recomand? atât diminea?a, cât ?i seara în salate.

Ridichile, al?turi de salat? ?i ceap? verde, unele dintre vedetele prim?verii. Ele con?in vitamine, calciu, iod, magneziu, potasiu ?i au propriet??i antirahitice, depurative, antitusive, p?strând în acela?i timp echilibrul hormonal ?i ajutând chiar ?i respira?ia. Ridichile ?in departe febra ?i au un puternic efect antibiotic ce ajut? în bron?ite sau rinite. În plus, substan?ele care dau ridichilor culoarea ro?ie au efecte dovedite antitumorale, prevenind cancerul localizat la rinichi, colon, intestin sub?ire,stomac sau cavitatea bucal?.

Sursa

Comentarii

comentarii