McDonald's a atras după sine un val de critici, deoarece a folosit în spotul publicitar copii orfani

În reclama pe care a făcut-o, McDonald’s a folosit copii orfani din Africa de Sud, având în vedere că se află acolo milioane de copii fără părinți. Compania a fost acuzată astfel că dorește să atragă de partea sa clienții, exploatând o problemă îngrijorătoare precum aceasta din țara respectivă, potrivit dailymail.co.uk.

Reclama care durează un minut începe cu o angajată a orfelinatului trezindu-i pe copii şi spunându-le să se îmbrace.

Cuvintele „îi ducem pe copiii centrului Sakhumzi la un ospăţ surpriză” apar pe ecran, în timp ce micuţii aleargă entuziasmaţi după un autobuz. Copiii zâmbesc şi bat din palme în timpul drumului spre McDonald’s, după oprirea autobuzului repezindu-se către uşa fast-food-ului, apoi fiecare copil este surprins ţinând în mână o îngheţată McFlurry. După ce pleacă de la McDonald’s, copiii ajung la un azil de bătrâni, acolo unde împart desertul cu persoanele în vârstă. Micuţii primesc, la schimb, îmbrăţişări din partea vârstnicilor. Reclama se încheie cu mesajul: „Fiecare are nevoie de puţină fericire”.

Spotul publicitar, care a primit premiul de „cea mai bună reclamă TV a McDonald’s din 2012/2013″, nu este difuzat decât în Africa de Sud.

Reacţiile celor care au văzut reclama au fost deopotrivă pozitive şi negative. „Înduioşător, dar cu avertismentul că aceşti copii şi bătrâni se vor întoarce la vieţile lor. Întrebarea mea este: „unde vei fi tu mâine, McDonald’s”, spune o persoană care a văzut clipul, în timp ce o alta răspunde: “Minunat, cui îi pasă unde va fi McDonald’s… copiii şi pensionarii par că s-au distrat”.

Sursa

 

Comentarii

comentarii