Pericolul din spatele Facebook si Twitter: creaza oameni obsedati de propria persoana

Facebook ?i Twitter au creat o genera?ie de tineri obseda?i de propria persoan?, malady care au o nevoie permanent? ?i copil?reasc? de apreciere din partea celorlal?i, spune un cercet?tor.
Expunerea repetat? la re?elele de socializare duce la o criz? de identitate a utilizatorilor, care vor aten?ie precum un copil, scrie dailymail.co.uk.

Baroness Greenfield, profesor de farmacologie la Universitatea Oxford, crede c? prieteniile pe internet, la fel ca jocurile pe calculator, ar putea d?una creierului. Acest lucru poate duce la un nivel sc?zut de concentrare, o nevoie de satisfac?ie imediat? ?i poate afecta aptitudinile non-verbale, cum ar fi men?inerea contactului vizual în timpul unei conversa?ii.

Peste 750 de milioane de oameni din întreaga lume folosesc Facebook pentru a împ?rt??i fotografii ?i videoclipuri ?i posteaz? mesaje regulate despre ceea ce fac ?i gândesc. ?i Twitter, re?eaua social? care le permite membrilor s? posteze mesaje scurte ?i imagini despre ei, are milioane de utilizatori.

“Ceea ce m? îngrijoreaz? este banalitatea multor mesaje care sunt postate pe Twitter. De ce ar fi cineva interesat de ce a mâncat o alt? persoan? la micul dejun? Îmi aminte?te de un copil spunându-i mamei sale: Uite, am f?cut asta!” spune Baroness Greenfield.

Specialistul afirm? c? aceste persoane se comport? ca ?i cum ar avea o criz? de identitate. Dup? p?rerea sa,unii utilizatori ai Facebook simt nevoia s? devin? mini celebrit??i care sunt privite ?i admirate zilnic de alte persoane.

Aceste persoane fac lucruri “demne de Facebook” pentru c? singurul mod prin care se pot defini este acela de a fi cunoscu?i de al?i oameni.

“Este aproape ca ?i cum oamenii ar tr?i într-o lume ireal?, în care ceea ce conteaz? este ce cred ceilal?i. Gândi?i-v? ce implica?ii sunt pentru societate dac? oamenii î?i fac mai multe griji despre p?rerea celorlal?i decât despre propriile p?reri legate de sine”, a spus specialistul.

Sursa

Comentarii

comentarii