Ține răceala departe de tine

usturoiR?cirea brusc? a vremii de afar? îi poate lua prin surprindere pe mul?i, look iar rezultatul poate fi o r?ceal? pe care nimeni nu ?i-o dore?te. A?a c?, cel mai bine ar fi ca în aceste zile friguroase s? consuma?i m?car unul dintre cele 5 alimente care ?in r?ceala departe.

1. Kefir

Unul dintre cele mai s?n?toase produse fermentate este kefirul. Probioticele pe care acesta le con?ine, sau “culturile vii”, sunt bacterii benefice care protejeaz? sistemul digestiv de boli ?i înt?resc sistemul imunitar.

De exemplu, lactobacillus este unul din aceste probiotice, rolul s?u fiind de a stimula dezvoltarea celuleor albe din sânge.

Doza optim?: o por?ie zilnic? de 170 de grame va ?ine r?ceala departe.

2. Usturoi

Usturoiul este o rud? îndep?rtat? a cepei ?i este plin de compu?i care omoar? bacteriile d?un?toare. Una dintre aceste substan?e se nume?te alicin ?i este un antibiotic natural.

Doza optim?: ?ase c??ei de usturoi pe s?pt?mân? pot ?ine r?celile la distan?? ?i pot contribui, de asemenea, la prevenirea cancerului.

3. Supa de pui

În urma unui studiu efectuat la Universitatea din Nebraska, s-a descoperit c? substan?ele din supa de pui blocheaz? migrarea celulelor albe spre zonele inflamate. Datorit? acestui lucru, simptomele r?celii sunt ameliorate, pentru c? ele apar din cauza acumul?rilor mari de celule albe în bronhii.

De asemenea, supa de pui face ca infec?ia din gât s? se sub?ieze, ac?iunea fiind similar? cu cea a siropurilor de tuse.

O sup? de pui condimentat? cu piper, ceap? sau usturoi este excelent? pentru înt?rirea sistemului imunitar.

Doza optim?: Este recomandat sa v? prepara?i un bol de sup? de fiecare dat? când v? sim?i?i sl?bi?i.

4. Carnea de vit?

Zincul este esen?ial pentru un sistem imunitar bun, iar carnea de vit? este una dintre cele mai bune surse de zinc.

Dac? nu ave?i destul zinc în organism, atunci deveni?i mult mai predispu?i la infec?ii, gripe ?i r?celi.

Doza optim?: O por?ie de 100 de grame de carne de vit? asigur? 30% din doza zilnic? de zinc necesar? pentru un sistem imunitar bun.

5. Ciupercile

Studii recente au ar?tat c? ciupercile au un rol important în dezvoltarea ?i activitatea celulelor albe. De asemenea, consumul de ciuperci face ca celulele albe s? fie mult mai agresive, ceea ce înseamn? c? vor ataca mai violent infec?iile.

Doza optim?: o por?ie de 50 de grame de ciuperci pe zi, ar trebui s? v? înarmeze cu destule celule albe pentru a ?ine infec?iile departe.

Sursa

 

Comentarii

comentarii