Vezi cum poti sa iti indulcesti alimentele fara a folosi zahar

Zaharul rafinat mai este denumit si “moartea alba”, health din cauza efectelor negative pe care le poate avea asupra organismului.

Reducand cantitatea de zahar consumata nu numai ca vei incepe sa poftesti mai putin la dulciuri, ask dar vei incepe si sa sesizezi gustul de dulce chiar si in unele alimente care nu au adaos de zahar (gust pe care nu il simteai cand consumai mai multe produse dulci si cu un continut ridicat de zahar).

Iar daca doar inlocuiesti unele tipuri de zahar – cum ar fi zaharul rafinat cu indulcitori naturali (siropul de agave spre exemplu) sau cu indulcitori artificiali – organismul tot va avea de pierdut (in primul caz cantitatea de zahar va fi aceeasi, doar ca va fi un zahar relativ mai sanatos, iar in al doilea caz vei oferi organismului chimicale).

De aceea, o schimbare cu adevarat sanatoasa si care poate da ocazia papilelor gustative sa se “recalibreze” si sa aiba dupa un timp o senzatie satisfacatoare de dulce, dar cu mult mai putin zahar, este sa reduci cat de mult poti cantitatea de zahar consumata.

Iar un truc esential pentru a face aceasta schimbare mai usoara este acela de a oferi papilelor gustative arome puternice si incantatoare, pentru ca ele sa nu mai receptioneze atat de acut lipsa zaharului.

Potrivit Huffington Post, iata cateva alimente care te pot ajuta in acest sens.

1. Pudra de vanilie

Vanilia sub forma de pudra este excelenta, avand gust de inghetata. Pune putina in iaurt si vei avea senzatia ca mananci chiar o inghetata. E drept ca nu este chiar ieftina, insa nu ai nevoie de cantitati mari. Poti folosi si extractul de vanilie, dar alcoolul utilizat pentru producerea lui diminueaza din gustul de dulce.

2. Scortisoara

Acest condiment, cu dulceata subtila pe care o are, este adesea folosit in preparate din fulgi de ovaz sau din orez. Insa, incearca sa adaugi putina scortisoara in cafea (las-o la infuzat in filtrul de cafea), si vei observa ca aroma obtinuta te va face sa folosesti mult mai putin zahar (sau chiar deloc).

3. Fulgi si pulpa de nuca de cocos

Pulpa cruda a unei nuci de cocos este foarte dulce, putand fi folosita pe post de indulcitor (adauga putina in fulgi de ovaz preparati spre exemplu). Iar daca din diferite motive nu poti cumpara nuci de cocos, foloseste fulgi de cocos, dar ai grija sa nu aiba adaos de zahar (citeste lista de ingrediente).

4. Lapte de migdale

Migdalele au foarte putin zahar insa, datorita substantei uleioase pe care o contin, dau impresia de dulce. Iar din acestea se poate face un lapte foarte usor: conform bunsisanatos.wordpress.com, mai multe migdale crude – pret de o cana – se pun la inmuiat peste noapte in multa apa (isi maresc volumul de 2-3 ori), se mixeaza in blender a doua zi cu trei cani de apa, iar laptele obtinut se dilueaza dupa preferinte (tot cu apa).

5. Ulei de cocos

Mintea face o asociere atat de puternica intre aroma de nuca de cocos si gustul dulce incat, chiar si atunci cand nu este zahar adaugat, papilele gustative vor simti dulce. De preferat este uleiul pur de cocos, virgin.

6. Ceapa calita

Multe produse realizate pe baza de tomate contin adaos de zahar din cauza aciditatii acestora. Insa, daca faci astfel de preparate acasa, vei obtine un gust cel putin la fel de bun adaugand ceapa calita in loc de zahar.

7. Sos de mere

Acesta este un substitut ideal pentru zahar in briose. Desigur, nu vei obtine briose la fel de dulci ca cele cu zahar, insa vor avea o aroma deosebita si destul gust de dulce.

8. Avocado

Acest fruct este incredibil de dulce astfel ca il poti adauga in piureuri de fructe sau in cocteiluri (daca iti cumperi astfel de produse risti sa consumi si adaos de zahar rafinat).

De asemenea, multe sosuri pentru salate din comert contin zahar, insa, cu avocado, ti le poti face acasa: amesteca putin avocado pasat, un pic de ulei de masline si putin otet.

9. Fructe de padure

Pentru a inlocui iaurtul cu fructe din comert, care contine zahar, zdrobeste cateva fructe de padure (sau alte fructe) si adauga-le intr-un iaurt simplu.

10. Legume fripte

Daca mananci dupa masa cateva legume fripte cu putin ulei (de preferat de masline) si putina sare, vei simti o nevoie mult mai mica de ceva dulce dupa. Alege insa legume ca sfecla, cartofii dulci sau morcovii.

Sursa

Comentarii

comentarii